Purepower sportsernæring indgår samarbejde med Cycle Service Nordic pr. 1. februar 2019

Det er med stor glæde, at Purepower og Cycle Service Nordic kan meddele, at der er indgået et samarbejde omhandlende distribution af Purepowers produkter til cykelhandlere og sportskæder i hele Norden.
Det er parternes forventning, at man på relativ kort tid kan opbygge en fornuftig markedsandel  inden for sportsernæring til udholdenhed og dermed imødekomme den stigende efterspørgsel i Norden efter godkendte kvalitetsprodukter.

Peter Toft, direktør Purepower: ”Samarbejdet er kommet i stand, efter man har vurderet fra begge sider, at der ligger store brandmæssige synergier i et samarbejde. Purepowers kvalitetsprodukter anvendt i Cycle Service Nordics veludbyggede distributionskanal udgør tilsammen en stærk partner for sportsernæringshungrende kunder i hele Norden. Cycle Service Nordic er den perfekte partner for Purepower, da vi i Purepower så kan koncentrere os om det, vi er bedst til nemlig at udvikle velsmagende og effektive sportsernæringsprodukter.”

Jannie Thomsen, produkt- & marketingchef Cycle Service Nordic: ”Markedet for sportsernæring er meget præget af udenlandske/oversøiske brands, som forsøger at komme ind på markedet med produkter, som ikke er godkendte i EU. Med dette samarbejde kan vi sikre vores kunder og slutbrugere, at produkterne er godkendte og under tilsyn af Fødevarestyrelsen i Danmark. Vi ser det yderligere som en stor fordel at have en dansk producent af sportsernæring i vores portefølje, da danske produkter har et godt ry i Norden. Vi glæder os til i fællesskab med Purepower at styrke brandet i Norden og sikre grobund for et mangeårigt samarbejde.”

Mere om Purepower: Purepower er et dansk brand inden for sportsernæring med særligt fokus på udholdenhed. Purepower blev i sin tid grundlagt af Thomas Mortensen, en tidligere amatørlandsholdstriatlet, som kontaktede Peter Toft hos Toft Care med henblik på et samarbejde. Toft Care er en af landets førende virksomheder inden for ernæring til den offentlige sundhedssektor i Danmark. De to satte sig ned, og fandt ud af, at der eksisterede et stort potentiale ved at forbinde Thomas Mortensens viden omkring sporten med Peter Tofts viden omkring ernæring. Dermed var Purepower født. Purepower har gennem de sidste par år oplevet en kæmpe efterspørgsel på deres produkter i takt med at udholdenhedssport er i kraftig vækst. Her tænkes især på cykling, triatlon, løb og MTB. Purepower har også en ambition om at blive et internationalt brand, og derfor er samarbejdet med Cycle Service Nordic et helt naturligt skridt.

Mere om Cycle Service Nordic: Cycle Service Nordic ApS er en nordisk distributør af cykelkomponenter fra SRAM, det nordiske SRAM Technical Support Centre og en del af Accell Group. Under SRAMs paraply finder du også varemærkerne ZIPP, ROCKSHOX, AVID, TRUVATIV og QUARQ. Accell Group er en af verdens førende virksomheder inden for salg af cykler, cykeldele og tilbehør samt fitness-udstyr og er førende i Europa. Accell Group beskæftiger ca. 2.800 medarbejdere og har hovedkontor i Heerenveen, Holland. Cycle Service Nordic er repræsenteret med kontorer i Danmark, Norge og Finland. Cycle Service Nordics kunder er professionelle cykelhandlere, -producenter og -grossister.

Ønsker du yderligere information, er du velkommen til at sende en e-mail til: info@cycleservicenordic.com eller info@purepower.dk