Corona update

Vi har öppet! Men vi vidtar alla försiktighetsåtgärder vi kan och du kan därför uppleva förseningar vid leveranser.

Den danska regeringen har i går, den 11 mars 2020, stärkt rekommendationerna och begränsningarna för alla danska medborgare för att minska spridningen av COVID-19 (Corona-virus). Detta innebär bland annat att många offentligt anställda skickas hem från jobbet, daghem och skolorna är stängda, evenemang med över 100 personer bör avbrytas och alla offentliga bibliotek / kulturcenter / etc. är stängda i minst 2 veckor som börjar fredag ​​13 mars.

Som en del av denna nya stärkta strategi som är en stark rekommendation från regeringen till alla privata företag att vidta alla nödvändiga försiktighetsåtgärder och bidra till bästa möjliga utsträckning för att minska risken för spridning av COVID-19 i Danmark.

På Cycle Service Nordic är vi mycket medvetna om vårt ansvar både för att säkerställa våra anställda och deras anhörigas hälsa.

Därför har vi idag den 12 mars 2020 introducerat flera initiativ för alla anställda på vårt danska huvudkontor och lager. Dessa initiativ kan leda till långsammare orderbehandlingstider på både köp- och försäljningsorder. Vi ber därför våra kunder i alla nordiska länder förstå hur allvarlig situationen i Danmark är och att förstå att leveranserna därför kan försenas under de kommande veckorna.

Vi tar dessa initiativ för att säkerställa att vi kan underhålla vår verksamhet och därmed serva alla våra kunder så länge som möjligt under denna svåra tid.

Vänliga hälsningar